Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Select a Page:
More Info
Read More
Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement Artist Statement

Artist Statement

In general, my work is about time and transformations that occur in specific places. My work reflects landscape and time, revealed in a meditative and reflective manner, without imposition of meaning or narrative. In most of the pieces the viewer will feel the tension between nature and industry, the local and global, leaving open to question the consequences of these changes and influences on identity and culture.

I am interested in natural cycles, the changes and transformations that may not be clear at first but which have a big impact in time/space, marked by the impression of human activity. I try to create analogies, contemplating the complex relations with the environment and our subjective relationship with space and time. One cannot avoid the contradictions between spaces, people and environment that surround them, as objects or subjects.

The interaction within these cycles, to me are unconscious almost naïve, like we are playing a game and ‘being played’. I am also interested in the nature of randomness, chance and arbitrariness, patrons and games, the difficulty of understanding other perspectives and perceptions, and the intention to do so, though measurement and recording. I am also influenced by the concept of time which has been described by Fernand Braudel and particularly his ideas of ‘Longue durée’ and the deep rhythm of underlying forces which influence all human society. In concert with long duration, you find structures that are imperceptible for the individual.

I work always from the historical context of places using it as a metaphor for the transition between the past, present and the future. I try to do a smooth editing of long shot. Sometimes I use spaces situated in different parts of the country or the planet with the intention of showing them as if they were or belonged to the same place or on the contrary I use a single place in a way which made it look like different locations.

In this way the videos invite the viewer to be patient and contemplate the images. This state can lead you to perceive new meanings in an otherwise familiar scene.

///////// Español

En general, trabajo con vídeo y la fotografía, sobre temas relacionados con el paso del tiempo y transformación que ocurren en lugares específicos. Mi trabajo refleja el paisaje y el tiempo, revelados de manera meditativa y reflexiva, sin imposiciones de significado o narrativa, que sin embargo, son inevitables en la lectura de los videos.

En la mayoría de las piezas se siente la tensión entre la naturaleza y la industria, lo local y lo global, cuestionándose las consecuencias de estos cambios y las influencias en la identidad y cultura. Estoy interesada en los ciclos naturales, los cambios y transformaciones que no son evidentes o tangibles en un principio pero tienen un gran impacto en el tiempo y espacio, y que se han marcado por la impresión de la actividad humana. Trato de crear analogías, contemplando las complejas relaciones con el medio ambiente y nuestra relación subjetiva con el espacio y el tiempo. Uno no puede evitar ver las contradicciones entre espacios, personas y el ambiente que les rodea, como objetos o sujetos.

La interacción dentro de estos ciclos, para mí son inconscientes casi ingenuas, como si a la vez fuéramos jugador@s y piezas del juego.. También estoy interesada en la naturaleza del azar, oportunidad y arbitrariedad, los patrones y juegos, la dificultad de entender otras perspectivas y percepciones y la intención de hacerlo, a través de la medida y captura. Me siento influida por el concepto del tiempo que ha sido descrito por Fernand Braudel y particularmente sus ideas de ‘Larga duración’ y el ritmo profundo de las fuerzas subyacentes que influyen en toda la sociedad humana. En el concepto de larga duración, se encuentran estructuras que son imperceptibles para el individuo.

Siempre trabajo desde un contexto histórico de los espacios, usándolos como una metáfora para la transición entre el pasado- presente-futuro. Intento hacer una suave edición de tomas largas A veces uso lugares situados en diferentes partes del país o del planeta con la intención de mostrarlos como si fueron o pertenecían a un mismo espacio o por al contrario muestro un mismo lugar como aparece como diferente.

De esta manera los videos invitan al espectador a ser paciente y entrar en un estado contemplación de las imágenes. Este estado puede llevarte a percibir nuevos significados en escena familiares.